archiwum     

Homologacje silników

U.I.M. w dniu 3 grudnia oficjalnie opublikował informacje dotyczące homologacji silników wyścigowych, w tym oczekiwaną decyzję odnośnie silnika Tohatsu 40.

Od dłuższego czasu pod wielkim znakiem zapytania stała przyszłość klas związanych z bardzo popularnym silnikiem Tohatsu 40. Z roku na rok odwlekana była decyzja dotyczącą przyszłości klas T-550 i S-550, co doprowadziło do emigracji zawodników z tych bardzo popularnych klas. W chwili gdy wszyscy spodziewali spodziewali się wygaśnięcia tej homologacji dla silnika Tohatsu M40C, U.I.M. niespodziewanie przedłużył ją do końca roku 2017 r. Decyzja chyba dobra ale wydaje się odrobinę spóźniona...

Publikacja ta zawierała jeszcze trzy ważne informacje dotyczące silników używanych  przez polskich zawodników :

- homologacja silnika Selva 405XS została przedłużona do 31.12.2015 r.

- homologacja silnika Yamaha 15F została przedłużona do 31.12.2017 r.

- homologacja silnika Yamaha 25N wygasa z dniem 31.12.2012 r.